Polecamy „Białoszewskiego do słuchu” – to pierwsza obszerna prezentacja jednego z najbardziej wyrazistych archiwów dźwiękowych w historii polskiej kultury artystycznej. Na czterech albumach, trwających w sumie blisko pięć godzin, Miron Białoszewski gada, recytuje, śpiewa, szepcze i pokrzykuje, wykonując w niepowtarzalny sposób własne wiersze (również dotychczas niepublikowane), dramaty oraz fragmenty prozy. Materiał wybrany z ponad osiemdziesięciogodzinnego zbioru, znanego dotąd wyłącznie wąskiemu gronu badaczy, ukazuje Białoszewskiego jako świadomego, oryginalnego artystę głosu i rzuca nowe światło na jego twórczość, wydobywając jej fundamentalny dźwiękowy wymiar. Unikatowym nagraniom archiwalnym towarzyszą ich współczesne dźwiękowe reinterpretacje autorstwa duetu Mikrokolektyw, Patryka Zakrockiego („Osmędeusze, czyli ulotności i bazgroły”) i Marcina Staniszewskiego („Chamowo”).
tom 1: Teatr
CD1 (czas trwania 52:19)
– Miron Białoszewski – „Wyprawy krzyżowe”
– Miron Białoszewski, Ludwik Hering – „Osmędeusze”
CD2 (czas trwania 39:46)
– Patryk Zakrocki – „Osmędeusze, czyli ulotności i bazgroły”
tom 2: Kabaret (czas trwania 42:19)
– Miron Białoszewski, Ludwik Hering – „Pieśni na krzesło i głos”
– Miron Białoszewski – „Kabaret Kici Koci”
tom 3: Blok (czas trwania 68:11)
– Miron Białoszewski – „Chamowo” (fragmenty), późne wiersze
– Marcin Staniszewski – „Chamowo”
tom 4: Wiersze dźwiękowe
CD1 (czas trwania 42:57)
– Miron Białoszewski – wiersze dźwiękowe
CD2 (czas trwania 39:13)
– Mikrokolektyw
Więcej informacji na stronie Bôłt Records (http://www.boltrecords.pl/
Fundacja Bęc Zmiana jest głównym dystrybutorem płyt.
Wydawnictwo dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.